Toksyna Botulinowa

O zabiegu

Toksyna botulinowa (jad kiełbasiany) to neurotoksyna wyizolowana z bakterii Clostridium botulinum, która jest odpowiedzialna za powstawanie botulizmu - poważnego zatrucia pokarmowego. Odkrył ją amerykański naukowiec i lekarz, Alan Scott, podczas badań nad leczeniem skurczów mięśniowych w latach 70. XX wieku. Scott zauważył, że toksyna botulinowa może blokować sygnały nerwowe, które powodują skurcze mięśni, co skłoniło go do zbadania potencjalnego zastosowania toksyny w leczeniu skurczów mięśniowych. Później to odkrycie posłużyło do rozwoju leku, który jest obecnie stosowany w medycynie estetycznej.

Działanie przeciwzmarszczkowe botuliny zostało odkryte w 1987 roku przez dr Jean Carruthers, dermatologa, która wspólnie z mężem, Alastairem Carruthers, opracowała techniki stosowania toksyny botulinowej do redukcji zmarszczek mimicznych, takich jak zmarszczki na czole, kurze łapki wokół oczu i linie marionetki wokół ust. Dr Jean Carruthers i jej mąż po raz pierwszy opublikowali swoje badania nad zastosowaniem toksyny botulinowej do leczenia skurczów mięśni twarzy w 1987 roku, co zwróciło uwagę na potencjalne zastosowanie toksyny w medycynie estetycznej.

Dzisiaj wstrzykiwanie toksyny botulinowej, czyli botoksu, to obecnie najpopularniejszy na świecie zabieg medycyny estetycznej. Toksyna botulinowa działa poprzez blokowanie sygnałów nerwowych, które powodują skurcze mięśni, co skutkuje tymczasowym rozluźnieniem mięśni, a w efekcie zmniejszeniem widoczności zmarszczek dlatego jest uważana za magiczny eliksir młodości i sposób na szybkie i skuteczne odmłodzenie skóry.

W Bielsko Clinic, toksyna botulinowa jest stosowana w celu redukcji zmarszczek mimicznych oraz leczenia nadpotliwości, migreny, bruksizmu. Zabieg polega na wstrzyknięciu niewielkiej ilości toksyny botulinowej w wybrane miejsca na twarzy za pomocą cienkiej igły. Zabieg jest stosunkowo bezbolesny i zazwyczaj trwa kilka minut. Aby zabieg osiągnął zamierzone efekty podający toksynę botulinową musi być wysokiej klasy lekarzem medycyny estetycznej ze znakomitą znajomością anatomii twarzy.

Oprócz tych zastosowań botoks stosuje się w leczeniu uśmiechu dziąsłowego, spastyczności mięśni i dystonii.

Wskazania

• redukowanie zmarszczek, szczególnie w okolicach brwi, oczu i na czole, co daje efekt wygładzenia twarzy,

• leczenie bruksizmu,
  • terapia nadpotliwości.

Efekty

• redukcja zmarszczek mimicznych - zmniejszenie widoczności zmarszczek mimicznych na twarzy, takich jak zmarszczki na czole, kurze łapki wokół oczu i linie marionetki wokół ust,

• zmniejszenie problemów związanych z asymetrią twarzy,
  • redukcja bólu związanego z migreną, łagodzenie bólu związanego z niektórymi schorzeniami mięśniowo-szkieletowymi,

• zmniejszenie objawów bruksizmu,

• poprawa funkcji gruczołów - botoks może pomóc w leczeniu nadpotliwości, a także może pomóc w zmniejszeniu produkcji śliny lub łez.

Przeciwskazania
  • ciąża i karmienie piersią,
  • choroby neurologiczne, takie jak stwardnienie rozsiane czy miastenia gravis,
  • nadwrażliwość na toksynę botulinową,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • zaburzenia mięśniowo-szkieletowe, takie jak zapalenie mięśni czy dystrofia mięśniowa,
  • choroby skórne, takie jak trądzik różowaty czy łuszczyca,
  • choroba Hashimoto.
Zalecenia pozabiegowe
  • nie należy korzystać z zabiegów kosmetycznych, kosmetologicznych i z zakresu medycyny estetycznej przez co najmniej 14 dni od zabiegu,

• należy unikać narażenia twarzy na skrajne temperatury przez co najmniej 24 godziny po zabiegu, w tym unikanie gorących kąpieli i miejsc zimnych,

• nie należy masować okolicy poddanej zabiegowi z użyciem toksyny botulinowej przez kilka kolejnych dni,

• należy unikać sauny, basenu i solarium co najmniej 48 godzin po zabiegu,
  • należy zrezygnować z picia alkoholu przez dwie doby od iniekcji,
  • należy stosować filtry przeciwsłoneczne o wysokim stopniu ochrony przed ekspozycją na słońce przez co najmniej kilka dni po zabiegu.

Czas trwania

W zależności od okolicy zabiegu - kilka do kilkunastu minut.

Cena

1 okolica 590 390 PLN