Ksantohumol – poprawa jakości skóry

O zabiegu

Pierwsze kliniczne oznaki starzenia się skóry takie jak utrata jędrności i gęstości, zmarszczki mimiczne, przebarwienia, suchość i atoniczność skóry są efektem przewlekłych stanów zapalnych wywołanych przez stres oksydacyjny.

Pionierskie zastosowanie, uzyskanego z wyciągu z szyszek chmielu, wysoce aktywnego Ksantohumolu w terapiach profesjonalnych ma szczególne znaczenie w aspekcie regeneracji skóry po zabiegach inwazyjnych.

Ksantohumol wykazuje działanie:
  • przeciwzapalne

Ksantohumol charakteryzuje się właściwościami przeciwzapalnymi i antyangiogenicznymi. U podstaw tego działania leżą mechanizmy molekularne, obejmujące przede wszystkim hamowanie aktywności cyklooksygenazy (COX) i lipooksygenazy (LOX). Ksantohumol zmniejsza także produkcję mediatorów stanu zapalnego (m.in. TNF-α) poprzez hamowanie aktywności czynników transkrypcyjnych: NF-κB przy aktywacji lipopolisacharydem oraz STAT-1α i IRF-1 przy aktywacji IFN-γ.

• antybakteryjne

Ksantohumol hamuje wzrost bakterii Gram-dodatnich Staphylococcus aureus, Staphylococcus pyogenes oraz Staphylococcus epidermidis, powodujących zakażenia ropne skóry. Wykazuje także silne działanie bakteriobójcze względem dwóch innych, Gram-dodatnich patogenów skóry: Propionibacterium acnes oraz Kocura rhizophila. Wysoka aktywność hamująca rozwój bakterii przyczynia się do efektywnej pielęgnacji skóry problematycznej, ze zmianami o charakterze trądziku pospolitego oraz różowatego.

• przeciwstarzeniowe

Metaloproteinazy są zaangażowane w procesy starzenia zachodzące w skórze obejmujące zwiększony rozkład składników macierzy zewnątrzkomórkowej w szczególności kolagenu, elastyny i fibronektyny. Ksantohumol wykazuje wysoką aktywność hamującą działanie metaloproteinaz MMP-1 i MMP-8, spowalniając proces starzenia. Jednocześnie chroni skórę przed fotostarzeniem zmniejszając negatywne skutki działania promieniowania UV.

• rozjaśniające

Keratynocyty w odpowiedzi na stres oksydacyjny wywołany promieniowaniem UVA i UVB wytwarzają cytokiny GM-CSF, które wiążą się z określonym receptorem GMCSFR, a następnie aktywują sygnały transdukcji STAT_1, STAT-3 i STAT-5. Następuje stymulacji melanocytów i aktywnych białek tyrozynazy TRP1 i TRP2 prowadząca do powstawania przebarwień w skórze. Ksantohumol hamując wydzielanie GM-CSF przyczynia się do rozjaśnia istniejących przebarwień, zahamowania powstawania nowych oraz zmniejszenia zaczerwienienia skóry.

• poprawia mikrokrążenie

Ksantohumol stymuluje mikrokrążenie skóry co sprzyja usuwaniu toksyn oraz lepszemu odżywianiu i regeneracji tkanek. Skóra staje się lepiej ukrwiona, następuje widoczna poprawa jej wyglądu

Terapie wywołujące stan zapalny mają na celu stymulacje produkcji kolagenu i odbudowę struktur komórkowych. Zwiększa się wówczas miejscowe zapotrzebowanie na antyoksydanty w celu zniwelowania łańcuchowej peroksydacji lipidów, która może prowadzić do dysfunkcji całej bariery naskórkowej.

Zabieg z Xantohumolem Pro XN jest zabiegiem antyoksydacyjnym, który odbudowuje barierę skórną i niweluje oznaki starzenia się skóry. Ksantohumol jest najsilniejszym znanym antyoksydantem i chroni skórę przed wolnymi rodnikami. Zabieg jest polecany po zabiegach inwazyjnych lub dla skóry problematycznej.

Szczegóły zabiegu zależą od rodzaju skóry i celu terapii. Może obejmować peeling kwasowy, maskę z ksantohumolem, serum regenerujące i krem ochronny.

KLUCZOWE SKŁADNIKI AKTYWNE:
  • Ksantohumol Kompleks
  • Dysmutaza ponadtlenkowa
  • 3-0 etylowy kwas askorbinowy
  • Koenzym Q10
  • Jony srebra
  • Niacynamid

W przypadku problemów ze skórą głowy i wypadaniem włosów polecamy Xanthohumol Trichotherapy Treatment Jest to terapia wzmacniająca, zapewniająca prawidłowe funkcjonowanie skóry głowy i mieszków włosowych. Łagodzi i niweluje objawy problemów trychologicznych na podłożu procesów związanych ze stanem zapalnym.

Wskazania

• wzmocnienie systemu antyoksydacyjnego skóry po zabiegach naruszających barierę naskórkową, biostymulujących takich jak: mezoterapia mikroigłowa, mezoterapia igłowa, laseroterapia, chemabrazja

• skóra uszkodzona, narażona na stres, zaczerwieniona
  • zapobieganie nadkażeniom bakteryjnym po zabiegach ablacyjnych,
  • wspomagająco w terapiach rozjaśniających przebarwienia
  • wspomagająco w terapiach skór z trądzikiem różowatym.
W przypadku problemów ze skórą owłosioną wskazaniami są:
  • sucha skóra głowy
  • podrażnienie
  • świąd wypadanie i osłabienie włosów
  • łupież tłusty
  • łojotok
  • wspomagająco w terapiach łysienia, keratozach

Efekty

• ochrona przed wolnymi rodnikami i stresem oksydacyjnym
  • nawilżenie i odżywienie skóry
  • łagodzenie stanów zapalnych i zaczerwienienia skóry
  • poprawa jędrności i gęstości skóry
  • redukcja zmarszczek mimicznych i statycznych
  • rozjaśnienie przebarwień i wyrównanie kolorytu skóry
Przeciwskazania

Zabieg z xantohumolem pro xn jest dobierany indywidualnie do stanu cery i zdrowia klienta. Nie ma konkretnych przeciwwskazań do zabiegu. Jednak ze względu na silne działanie przeciwzapalne i antyangiogeniczne ksantohumolu, należy zachować ostrożność w przypadku skóry problematycznej z objawami:

• trądziku pospolitego
  • trądziku różowatego
  • kontaktowego alergicznego zapalenia skóry
  • łuszczycy i atopowego zapalenia skóry.

Zalecenia pozabiegowe

Należy unikać przebywania na słońcu i stosować kremy z filtrem UV. Należy również nawilżać skórę i stosować odpowiednie kosmetyki do pielęgnacji domowej zalecone przez kosmetologa wykonującego zabieg.

Czas trwania

Zabieg trwa około 60 minut i jest bezbolesny. Zabieg należy powtarzać co 2-4 tygodnie w serii 4-6 zabiegów.

Cena

ProXN I stopnia 350 PLN